duminică, 17 martie 2019

Tratamentul naturist in dischinezia biliara

  Vezica biliara, colecistul sau fierea are rolul de a depozita bila secretata de ficat .

Bila este indispensabila pentru emulsionarea grasimilor si favorizarea absorbtiei acestora si a vitaminelor liposolubile. Este de asemenea importanta pentru stimularea peristaltismului intestinal ( tranzit normal).

Dischinezia biliara este o dereglare a mecanismului de evacuare a bilei in duoden, manifestata prin greata, dureri in partea dreapta a abdomenului sub coasta, balonare, gust amar in gura.

Dischinezia biliara hiperkinetica se prezinta printr-o crestere a activitatii biliare, respectiv tonus crescut, manifestata prin accelerarea tranzitului intestinal, dureri si diaree. Apare frecvent la stres si stari de nervozitate, sau poate fi declansata de consumul de alimente care cresc contractabilitatea vezicii biliare: oua, alimente grase, ciocolata, usturoi, prajeli).

Tratament naturist in vezica biliara hiperactiva ( hipertona): 

 -se au in vedere plante cu efect antispastic si sedativ:

Frunzele de rozmarin relaxeaza musculatura neteda (efect antispastic);
Feniculul este bine cunoscut pentru efectul sau antispastic asupra musculaturii netede, colagog – coleretic si carminativ ( elimina gazele);
- Sunatoarea, antidepresiva, antialgica, si coleretic-colagoga este remediul de electie in afectiuni digestive insotite de dureri de mare intensitate, care au si un important determinism psihic de tip depresiv–anxios

 Diskinezia biliara hipokinetica, denumita popular si “bila lenesa”, este caracterizata de dureri sau jena in hipocondrul drept, senzatie de apasare in aceasta zona si gust amar dupa mese sau dupa eforturi fizice, varsaturi biloase.

 Dacă fierea este leneşă dieta urmăreşte un regim de cruţare biliară prin evitarea grăsimilor care necesită pentru digestie prezenţa acizilor biliari. Feriţi-vă de prăjeli, viscere, carne şi peşte gras, mezeluri, conserve, unt, smântână, brânzeturi grase, oleaginoase (nuci, alune, arahide), ouă, maioneză, produse de patiserie.

Anghinarea stimulează fluxul biliar, curăţă ficatul de depozite de grăsime. Fluidifică bila împiedicând tendinţa de precipitare a sărurilor biliare şi de formare a mâlului biliar.

Obligeana stimulează funcţiile digestive, inclusiv secreţia şi eliminarea bilei (coleretică şi colagogă) fiind utilă pentru eliminarea senzaţiei de greaţă, de preaplin, balonare și lipsa poftei de mâncare.

Sucul de ridiche neagră stimulează secreţia biliară, tocmai de aceea rădăcinoasa este considerată un aliment-medicament

Citeste mai mult: adev.ro/pbc4h2
Sucul de ridiche neagră stimulează secreţia biliară, tocmai de aceea rădăcinoasa este considerată un aliment-medicament

Citeste mai mult: adev.ro/pbc4h2
- coada soricelului

- cicoarea 

- sucul de ridichie neagra 

- polygema cai biliare ( gemoderivat de mladite de rozmarin, mugurii de artar si mugurii de frasin)

joi, 7 martie 2019

Tratamentul naturist in afectiunile hepatice

Ficatul este al 2 organ ca marime din organism , cantarind intre 1200 si 1.800 gr., in functie de greutatea corporala.

Functiile ficaului:

- este un organ multifunctional, indeplinind cele mai multe sarcini in organism ( in jur de 500);

- producerea bilei care este depozitata in vezica biliara si care ajuta la digestia si emulsionarea grasimilor;

- sinteza sau formarea colesterolului;

- paricipa in metabolismul glucidelor si al proteinelor, alaturi de pancreas;

- filtrarea toxinelor din sange provenite din digestie;

- depoziteaza glicogenul si anumite vitamine liposolubile si minerale (Fe)

- reglarea echilibrului acido-bazic

Cauzele imbolnavirilor hepatice:

-  medicamentele in exces

-   infectiile virale

- alcoolul

- alimentee prajite, procesate

- alimentele concentrate ( prajituri cu creme, mancaruri cu multa maioneza)


Tratament naturist in hepatita virala 

- reprezinta inflamaţie a ficatului cauzata de o infecţie virală, leziunile ficatului fiind cauzate virus şi de reacţia imunitară (anticorpii bolnavului).
Virusurile care afecteaza aproape ficatul si sunt de tip : A, B, C, D şi E.

Abordarea naturista are in vedere:

- urmarea unei diete bine pusa la punct care sa ofere toti nutrientii necesari regenerarii hepatice.

- administrarea de plate care au rolul de a curata ficatul: papadia, brusturele, rostopasca, cicoarea

- administrarea de plante care regenereaza ficatul: armurariul, anghinarea, schizandra

- administrarea de plante care cresc imunitatea, deosebit de eficiente pt ficat: astragalusul, echinacea, lemnul dulce

Tratamentul naturist in steatoza hepatica ( ficatul gras):

- reprezinta acumularea de grasime la nivelul ficatului.

Principalele remedii naturiste: anginarea, maslinul, papadia, cruciferele , lecitina, 

Tratamentul naturist in colesteol:

O reteta sau formula de tratament naturista trebuie sa aibe in vedere

-  plante care curata ficatul , in special armurariul, brusturele, papadia

- plante si produse care scad nivelul colesteolului: maslinul, anghinarea , lecitina, usuroiul, drojdia din orez rosu, acizii grasi omega 3

miercuri, 6 februarie 2019

                                                            Vitaminele liposolubile


- sunt solubile in grasimi, prin urmare este necesar a fi administrate cu uleiuri naturale, presate la rece.

- se acumuleaza ( depoziteaza) in organism, prin urmare  este recomandat a fi administrate pe perioade limitate;

- posibilitatea unei lipse sau carente este mai mica decat in cazul vitaminelor hidrosolubile

Vitamina A:

- provine din 2 surse : - de origine animala  ( retinol)- se gaseste in special in produsele de origine animala;

                                     - sub forma de caroten, in special in produsele de origine vegetala, dar si in unele produse de origine animala;


Principalele functii si actiuni in organism:

- sustine capacitatea vizuala si vederea nocturna;

- asigura functionarea la capacitate optima a sistemului imunitar;

- mentinerea acuitatii olfactive ( a mirosului);

- combaterea lacrimarii si a uscaciunii ochilor;

- promovarea fertilitatii;

- sprijina activitatea pulmonara


Principalele surse:

 Retinol: uleiul din ficat de morun (25. 500), ficatul de cod (18. 000), ficatul de porc (10. 500), ficatul de pui ( 100), untul ( 850)

Carotenoizi: boia de ardei (7000), patrunjel uscat (3000), pasta tomate (2500), morcov ( 1000)

Vitamina D:

- Vitamina D2 ( ergocalciferol) produsa de plante - conversia este simulata de rediatiile U.V

- Vitamina D3 ( colecalciferolul): provenit din expunerea la soare.

- cu ajutorul bilei Vitamina D se absoarbe la nivelul intestinului subtire

Recomandari si actiuni:

- intervine in absorbtia calciului si a fosforului in organism;

- lipsa sau carenta predispune la osteopenie, respectiv scaderea densitatii minerale osoase si fragilizarea oaselor;

- mentine integritatea smaltului dentar si preintampina deformarile coloanei vertebrale;

- previne crampele musculare;

- combate instalarea depresiei prin actiunea asupra serotoninei, regland starea de spirit.

Principalele surse:

- Hering ( 28), somon (17 ), ton ( 16), sardele in ulei ( 11), ou de gaina integral ( 6,8)

Vitamina E 

- este reprezenta de un grup de compusi numiti tocoferoli ( alfa, beta, gama, delta). Deci, vitamina E inglobeaza mai multe vitamine cu o structura si actiune similara.

- este un puternic antioxidant;

- creste fertilitatea masculina si feminina, deci este necesara pt parintii care-si propun conceperea unui copil;

- actioneaza asupra musculaturii, prevenind hipotrofia masei musculare odata cu inaintarea in varsta sau la persoanele care nu desfasoara activitate fizica regulata; de asemenea, stimuleaza cresterea masei musculare.

- are efect vasodilatator si anticoagulant;

- imbunatateste oxigenarea celulara;

ajuta la mentinerea aspectului tineresc al pielii.

Susele principale:

- uleiul din germeni de grau ( 137), uleiul de fl. soarelui ( 50), sem. de fl. soarelui (38), ulei din sem. de struguri (32)

Vitamina K:


- provine din alimente dar este produsa si de flora intestinala benefica

- contribuie la mentinerea integritatii oasoase ( previne demineralizarea);

- ajuta la asimilarea calcilui si la depunerea acestora in zonele tinta ( nu in zona arterelor);

- previne sangerarile gingivale si nazale;

Sursele cele mai importante sunt: muraturile ( varza), patrunjelul, spanacul, salata verde

sâmbătă, 2 februarie 2019

Vitaminele hidrosolubile

                                                 Vitaminele hidrosolubile


- solublile in apa;

- nu sunt depozitate in organism, excesul fiind excretat de rinichi prin urina;

- sunt necesare a fi aduse prin aport in mod constant;

- sunt usor oxidabile si inactivate prin expunerea la temperatura ridicata sau la aer.

Viaminele hidrosolubule cuprind Complexul B si Vitamina C.

 Vitamina B1 (tiamina):

- contribuie la producerii unor enzime responsabile cu digestia carbohidratilor;

- este benefica impotriva raului de miscare ( masina , avion );

- intervine in economia acetilcolinei, neurotransmitator esential in procesele de invatare, memorare si concentrare;

- sustine producerea neurotransmitatorilor serotonina ( hormonul fericirii si al linistii interioare)

Inamici: zaharul si produsele care-l contin, si alcoolul       

Surse importante: drojdia de bere, germenii de grau, semintele de fl. soarelui, arahidele, taratele si pastele integrale

Vitamina B2 ( Riboflavina):

- provine din alimente dar este produsa si in colon

- functionarea normala glandei tiroide este importanta pt nivelurile de Vitamina B1

- este necesara in asimilarea acizilor grasi omega 3 si omega 6;

- carenta poate contribui la inflamatia limbii, a gurii, a buzelor; de asemenea infmalarea articulatilor

- necesara pt sanatatea parului si a unghilor

Cele mai importante surse: drojdia de bere uscata, ficat de miel, ficat de vitel, branza camembert

Vitamina B3 ( Niacina):

- are 2 surse de provenienta: din alimente si poate fi produsa in organism din aminoacidul triptofan:

- scade nivelul colesterolului rau ( LDL) si al trigliceridelor si crede nivelul colesteolul bun ( HDL)

- se foloseste ca si substitut al somniferelor, ca si tranchilizant in schizofrenie;

- este utila in curele de detoxifiere ale alcoolicilor, fumatorilor si celor care se drogheaza;

- se administreaza cu succes in cazul dermatitelor

Surse: drojdia de bere uscata, arahidele, ton in conserva ulei, macroul.

- Vitamina B6 ( Piridoxina):

- se foloseste cu succes in starile de stres, axietate, iritabilitate;

- contribuie la asimilarea corespunzatoare a proteinelor si grasimilor, asigurand functionarea optima a muschilor, inclusiv pentru starile de amorteala, crampe musculare;

- previne aparitia aterosclerozei, reducand depunerea grasimilor pe vase;

- previni infectiile cavitatii bucale

Vitamina B8 ( biotina):

- este vitamina pielii, unghilor si a parului;

- este produsa in organism si de catre flora intestinala;

- este necesara pt consituirea rezervelor de glicogen din ficat si muschi, prin urmare furnizeaza si energie

Surse: galbenusul de ou



Vitamina B9 ( acidul folic):

- este necesara in buna dezvoltare a fatului si pt stimularea lactatiei;

- este eficienta in anemia pernicioasa;

- contribuie la metabolismul homocisteinei , alaturi de vitamina B6 si B12. Homocisteina reprezinta un factor de risc pt infarctul de miocard si AVC .

Surse: drojdia de bere, ficatul de pui, germenii de grau, galbenusul de ou

Vitamina C:  

- extrem de importanta pt formarea colagenului, reparand tesuturile din vasele de sange, oase, articulatii si gingii;

-previne infectiile prin cresterea sistemului imunitar;

- ajuta la absorbtia fierului in organism, prin urmare deosebit de importanta in anemie;

- grabeste vindecarea dupa interventiile chirurgicale;

- ajuta in sangerarile gingivale;

- este un puternic antioxidant, protejand celulele de stresul oxidativ;

- este utila in alergii;

Cele mai bune surse: Acerola, macesele, carina, ardeii iuti, coacazele negre, patrunjelul







           


luni, 14 ianuarie 2019

Creste-ti in mod natural nivelul de HGH ( Hormonul uman de crestere)

Fântana tinereţii veşnice a fost vânată de la începutul timpului. Oamenii au căutat leacuri magice pentru a prelungi viața și a restabili energia și frumusețea tinereții. Hormonul uman de creștere  este cheia pentru a te simți cu cateva decenii mai tânăr, și acum te poți bucura de beneficiile acestuia în mod natural.

Citeste mai mult:

 https://www.wellness-coach.ro/intensifica-ti-hormonul-uman-de-crestere-in-mod-natural/



luni, 8 octombrie 2018

Masaj sportiv Timisoara




  Masajul sportiv se adreseaza persoanelor care desfasoara activitate fizica regulata sau sunt implicati intr-un sport de performanta in care solicitarea musculara si articulara este ridicata (gimnasti, fotbalisti, alergatori de viteza etc) si are in vedere relaxarea musculara, stimularea circulatiei sangelui, decontractarea muschilor, eliminarea durerilor si hranirea optima a fibrei musculare. Prin masajul sportiv se obtine o accelerare a procesului de recuperare, iar efectuat inaintea efortului fizic, permite un antrenament mai eficace. Alte efecte ale masajului sportiv sunt: 

- reducerea febrei musculare;
- mobilizarea rezidurilor metabolice stagnante la nivel fibrei musculare;
- cresterea oxigenarii celulare si hranirea optima a muschilor;
- reducerea ratei accidentarilor;
- relaxarea musculaturii tensionate;
- tonifierea zonelor cu flascitate;
- reducerea durerilor;
- imbunatatirea mobilitatii si a flexibilitatii.

Programari la tel. 0766.75.02.01




marți, 2 ianuarie 2018

Nutritia sportiva

                               Plan alimentar pentru sportivi


   Idiferent ca efectuezi sport de performanta sau exercizii fizice regulate pentru mentinerea sanatatii si a conditiei musculare, nutritia sporiva ocupa un rol deosebit de important in ecuatia stilului de viata sanatos. In viziunea mea, stilul de viata sanatos inseamna o dieta sanatoasa bazata pe alimente naturale, integrale, asa cum sunt luate din natura sau cat mai apropiate de starea naturala, activitatea fizica regulata care sa sa ne incante si care sa ne stimuleze intreg ansamblul de grupe musculare si o gandire optimista, pozitiva care sa ne alimenteze partea spirituala, energetica a fiintei umane.

   Cateva aspecte care subliniaza importanta alimentatiei pentru sportivi:

- efortul fizic stimuleaza regenerarea organismului , prin urmare celule au nevoie de nutrienti de calitate pentru a se reface in mod corespunzator;
 - este necesar un aport suplimentar de macronutrienti si micronutrienti care sa corespunda consumului energetic efectuat;
- nutrientii trebuie sa provina din surse variate pentru a raspunde nevoilor organismului;
- unii nutrienti asigura sursa energetica a organismului (glucidele, lipidele), altii ajuta la repararea si constructia musculara (proteinele), iar altii pentru formarea hormonilor (lipidele, proteinele);
- alimentatia sanatoasa mentine starea de sanatate la paramentrii optimi, indiferent de varsta, furnizind in acelasi timp energie, stare de buna dispozitie si un somn odihnitor si regenerant;
- alaturi de dieta, apa este un element esential, care ajuta la hidratarea organismului, la eliminarea produsilor reziduali si la functionarea optima a mediului intern (sange, limfa, lichid interstitial). Cea mai sanatoasa este apa minerala plata si apa oligominerala plata, preferabil depozitata si pastrata in recipiente de sticla.


Care sunt beneficiile aduse de un plan alimentar personalizat?

- furnizeaza intreg spectu de nutrienti necesari organismului, provenit din surse alimentare variate;
- asigura o mare paleta de alimente, prevenind instalarea monotoniei alimentare;
- te ajuta sa treci, cu usurinta, de la obiceiurile alimentare curente, la o noua perspectiva alimentara;
- este usor de urmat si este adaptatata fiecarui individ in parte;
- se pliaza stilului de viata modern, bazat pe viteza;
- te ajuta sa obtii performanta sportiva, respectiv corpul mult visat intr-un mod usor si accesibil.

Ce cuprinde planul de nutritie sportiva?

- meniul pe zile;
- combinatiile alimentare optime;
- denumirea furnizorilor de unde pot fi procurate alimente de calitate, curate, organice;
- necesarul caloric si de proteine pe zi;
- programul de suplimente alimentare care sa completeze programul alimentar.


Doresti sa-ti imbunatatesti performanta sportiva, te preocupa un program nutritional adecvat obiectivelor tale, vrei sa-ti cresti nivelul de energie, vitalitate si buna dispozitie? Sunt bucuros sa te ajut sa-ti atingi telurile tale nutritionale si sportive. Nu ezita sa-mi scrii pe adresa plantevindecatoare@gmail@com

Adrian Udrea - nutritie sportiva, remodelare corporala